کاندید یعنی خر
کین درد مشترک ...
هییییییییییییییییییییییییسس
داری چی میگی ؟
چطور جرات میکنی ؟ نمیترسی ؟ درد چی ؟
اینارو کی یادت داده ؟
چرا اون روز که همه گفتند، تو خفه بودی ؟
چرا امروز که همه خفه شدند، تو میگی ؟
اووووووووون همه نشد ، تو تنهایی میتونی ؟
خدا این چه سریست که خلق در اشتباه و گناهند و نا گاه رسولی
آنچه روایت دورانها بوده را تحقیر می کند و به نام نامی تو هرآنچه
بخواهد می نگارد .
عدل توست ، پروردگار عالم که بشر را دریده کرده ؟
حکمت توست که خلق، گناه کار زمان باشد ؟
عصمت توست که گناه گناه کاران را معصوم میکند ؟
شاید قسمت من است که باید آلوده بمیرم .
اینجا همه روح نجابت و سخاوت و عدل و انصاف و برادری و برابری را میخرند
تا در جسم بی روحشان کنند و چنان شمایل انسانیت را به خلق تف
می کنند که گویی پدر جدشان آدم بوده .
و من که هیچ در کف ندارم برای فروختن به مخلوق دست خلق ، بهتر که نباشم .
و تو بدان ای دردپرست بشر ، فرصت جبران خطا در مکتب انسانیت ما بی نهایت باشد
و کریمی خواهی تو ، تا خطایت بپذیرد .
شعاری نو در اندازید ای خفتگان .
این تار نگار هویت شهر مرا به نیکی کوک می کند